Osnivač Facebooka Mark Zakerberg najavio je velike promene u algoritmu koji uređuje početnu stranu, to jest News Feed pa će tako od sada prioritet biti na „smislenim društvenim interakcijama“ nad „relevantnim sadržajem“, čime će se osigurati da je vreme provedeno na Facebooku „dobro provedeno“, piše Guardian.

Konkretno, to znači da će Facebook davati manji značaj i doseg postovima, fotografijama i video klipovima koje šeruju mediji i poslovne organizacije. Ova promena se u Srbiji već dogodila uvođenjem Explore Feeda ali za sada nije poznato da li će ovaj sistem zaživeti svuda u svetu i u kom obimu.

Od sada će prioritet biti na „javnom sadržaju“ a ne na sadržaju koji su proizveli naši prijatelji i članovi obitelji.

Kako piše Guardian, a prenosi Jutarnji list čini se da su ove promene zamišljene i kao odgovor na kritike koje je Facebook trpeo tokom cele prošle godine, a prema kojima je ova društvena mreža odgovorna za širenje dezinformacija, pomoću kojih se uticalo i na izbore u SAD-u krajem 2016. godine, ali i za eksploatisanje ljudske psihologije sa svrhom sticanja profita.

Kako kaže Zakerberg u svom postu, u zadnjih nekoliko godina su video i drugi javni sadržaji „eksplodirali“ na Facebooku, do te mere da mnogi misle kako zasenjuje sadržaj i novosti o našim prijateljima i članovima porodice.

Ova promena će najznačajniji efekat imati na medije koji proizvode vesti, budući da su poslednjih godina mnogi od njih svoj sadržaj koji promovišu na Facebooku prilagodili još uvek važećem algoritmu News Feeda. Zakerberg je priznao da će ove promene verovatno rezultirati u smanjenju vremena koji korisnici provode na Facebooku, što bi moglo imati i negativne posledice za kompaniju, makar kratkoročno.

„Ako učinimo ispravnu stvar, mislim da će to dugoročno biti dobro za našu zajednicu i naš posao“, zaključio je Zakerberg.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

2 + 1 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.