Gradsko saobraćajno preduzeće obeležilo je 125 godina javnog gradskog prevoza u Beogradu vožnjom replike tramvaja na konjsku vuču od okretnice na Tašmajdanu do Vukovog spomenika, saopštio je GSP Beograd.

Mnogobrojni građani su fotografisali tramvaj koji je podsetio na davnu 1892. godinu, kada je na liniji Kalemegdan-Slavija prošao prvi “konjski tramvaj”.

Već dve godine kasnije, Beograd je uveo električni tramvaj na liniji Terazije-Topčider.

Pred Prvi svetski rat, Beograd je imao osam tramvajskih linija, ukupne dužine 21,6 kilometara, 24 električna tramvaja i 12 prikolica.

Autobuski saobraćaj uveden je 1928. godine. U početku, u autobuski saobraćaj se nije mnogo ulagalo.

Pred Drugi svetski rat Beograd je imao 12 autobuskih linija i 87 autobusa, a tramvaje na deset linija ukupne dužine 81,5 kilometara, sa voznim parkom od 154 vozila.

Prvi trolejbus pojavio se u Beogradu na Prvomajskoj paradi 1947. godine, a prva trolejbuska linija, Kalemegdan-Slavija, otvorena je 22. juna.

Tehničko-tehnološku i finansijsku ekspanziju GSP beleži 1990. godine kada je imao 1.150 vozila i više od 600.000 prodatih pretplatnih markica.

Današnji GSP je najveći gradski prevoznik u regionu, sa 5.500 zaposlenih i 1.204 vozila u inventaru.

Sistem javnog prevoza u Beogradu čine 159 linije, od čega su na 108 vozila GSP “Beograd” koji pored redovnog saobraćaja, na 15 linija obavlja prevoz dece i na 16 ruta ima mini bus prevoz dece s posebnim potrebama i ometenih u razvoju do dnevnih boravaka.

Vozilima GSP radnim danom se preveze oko 1,7 miliona putnika, najviše autobusima, zatim tramvajima pa trolejbusima.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

three × four =