Kako je saopšteno, Narodna banka Srbije usvojila je izmene podzakonskih akata iz oblati platnog prometa i tako precizirala odredbe koje privrednike ne obavezuju da koriste pečat.
 
Istovremeno, NBS je pozvala privrednike da u punoj meri koriste mogućnosti i prednosti elektronskog bankarstva i poslovanja koje im je dostupno, jer se na taj način smanjuju ne samo troškovi i vreme odlaska na šalter banaka, već i rashodi za papirnu dokumentaciju u svakodnevnom poslovanju.
 
Iako je Narodna banka Srbije još 2014. godine donošenjem Zakona o platnim uslugama i usvajanjem pratećih podzakonskih akata i faktički ukinula obaveznu upotrebu pečata privrednika u vezi s platnim uslugama, uočeno je da u bankarskoj praksi često i dalje preovlađuju rešenja na osnovu kojih privrednici u svakodnevnom poslovanju upotrebljavaju pečat (npr. za overu obrazaca platnih naloga na šalteru), kada ne koriste prednosti elektronskog i mobilnog bankarstva.
 
Kako bi se unapredila i ujednačila praksa banaka i otklonile sve nedoumice među preduzetnicima, usvojenim rešenjima jasno je naglašeno da banke ne mogu odbiti pružanje platnih usluga samo zbog toga što klijent u svom poslovanju s bankom ne želi da koristi pečat.
 
To će praktično značiti najpre da privrednici, koji su do sada imali otvorene račune i na šalteru koristili pečat za overu platnih naloga u zemlji i sa inostranstvom, mogu jednostavno od 1. oktobra banci predati pisani zahtev da više ne koriste pečat i banka je dužna da im bez aneksiranja ugovora već narednog dana obezbedi predaju potpisanih platnih naloga bez obaveze da ih klijent overi pečatom.
 
Preduzetnici koji otvaraju nove račune nisu dužni da od 1. oktobra overavaju zahtev za otvaranje računa, karton deponovanih potpisa, naloge za platni promet, menice i druga dokumenta koja se odnose na platni promet, osim ako to nisu izričito zahtevali od banke i ugovorili s njom.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

2 × 3 =