Slučaj autističnog dečaka kojem prošle sedmice nije dozvoljeno ukrcavanje na avion Er Srbije dobio je nastavak. Njegov otac, istoričar Čedomir Antić, pozvan je na razgovor u sedište nacionalne avio-kompanije, ali i posle tog razgovora, on najavljuje sudski epilog. Postavlja se pitanje, da li je Er Srbija imala zakonskog osnova za svoje postupanje?

Izvor: N1

Kada je pozvan na razgovor u sedište kompanije Er Srbija, Čedomir Antić je očekivao da će mu uz izvinjenje, obećati da će proveriti procedure postupanja sa autističnom decom..

“Jer to je ključno, ključno je da se to više ne dešava, nikom drugom, pa ni meni ni mojoj porodici”, rekao je Antić.

Umesto izvinjenja – Antić je dobio upozorenje – da tužbu uzalud pokreće, jer slučaj neće dobiti na sudu.

“Pravna služba Er Srbije, oni nastavljaju sukob ne samo sa mojim detetom, već sa svim osobama sa posebnim potrebama, sa svom autističnom decom. I ključno je bilo ono što je neprekidno ponavljala ‘vi nemate slučaj’, ona je to govorila jednim čudnim jezikom ‘vi nemate ‘case’ (‘slučaj’ na engleskom), vi nemate case’.

Igrom “case”-a, to jest slučaja, kompanija je već imala incident sa autističnim detetom, kada je avion A330 morao prinudno da sleti na relaciji Beograd-Njujork.

Okolnosti incidenta nisu poznate javnosti, međutim, postoji li mogućnost da je zbog jednog pojedinačnog slučaja kompanija pooštrila kriterijume prema svakom autističnom detetu?

Verovatno ne postoji, odgovara vazduhoplovni analitičar Petar Vojinović.

“Nemamo informaciju da li je to uticalo na ovu odluku, ali mislim da nije, jer je lekar specijalista vazduhoplovne medicine, napravio bi drastičnu grešku da se vodio onim što može da se dogodi”, rekao je Vojinović.

 Upravo lekarskom evaluacijom nije zadovoljan otac autističnog dečaka. Ima li osnova za to nezadovoljstvo, odlučivaće sud, međutim, ono što je i sada izvesno su pravila ustanovljena zakonom i pravilnikom aviokompanije.

“U uslovima putovanja, koje svaki putnik kupovinom karte uslovno rečeno potpisuje, stoji da je specijalista vazduhoplovne medicine iznad mišljenja običnih lekara. Dakle, on jedini može da kaže da li putnik može da putuje. Takođe, Zakon o vazdušnom saobraćaju pravi preopširnu klasifikaciju lica sa ograničenom kretnjom, ali može da uključi i decu sa autizmom”, objasnio je Vojinović.

U svetu živi oko 7,5 miliona ljudi sa autizmom. Umesto da svima, iz bezbednosnih razloga, uskrate pravo na putovanje, velike svetske avio kompanije uvele su druge mere – poput obučenog osoblja i posebno prilagođenih prostora za osobe sa autizmom.

Procedure kompanije Er Srbija su nešto drugačije, sudeći prema slučaju sina Čedomira Antića. Do emitovanja ovog priloga, N1 nije dobila odgovore na pitanja koje je uputila nacionalnoj avio-kompaniji.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

2 × three =