Gejmerska industrija beleži ubrzan rast, više od 70 miliona ljudi širom sveta gleda takmičenja u elektronskim sportovima. Profesionalni igrači kompjuterskih igara, takozvani E-sportisti, zarađuju milione dolara.

Prošle godine 36 miliona ljudi širom sveta je gledalo svetsko finale u video igri League of legends, više nego finale NBA lige. Ove godine eSports ekonomija vredeće 696 miliona dolara, beležeći godišnji rast od čak 41,3 odsto. Poznate kompanije potrošiće u 2017. godini 517 miliona dolara na reklame, sponzorstva i prava prenosa međunarodnih takmičenja u eSportu. Rekordni nagradni fond na jednom od međunarodnih takmičenja bio je čak 20 miliona dolara.

O finansijskom potencijalu kreiranja kompjuterskih igara i organizovanja međunarodnih turnira, za Infobiz je govorio Trajan Teglet, regionalni menadžer kompanije iNvidia, najvećeg proizvođača hardvera koji koriste gejmeri.

N1: Industrija kompjuterskih igara ili eSporta je rastuće tržište. Kakva je pozicija Srbije na tom tržištu?

„Ta industrija raste u Srbiji kao i svugde u svetu, postaje sve važnija i vidljivija, verujemo da će eSport odnosno takmičenje u kompjuterskim igrama postati vid zabave koji je popularan koliko i sama sportska takmičenja. Ovde se održavaju važni turniri, razvijaju se brojni takmičarski timovi. Mislim da ima potencijala da se razviju kao i u razvijenijim zemljama.

N1: Kako ta oblast generiše profit?

„Gejming industrija je velika, ima nekoliko oblasti koje donose profit, imate deo koji se odnosi na potreban hardver – što je kao i u konvencionalnom sportu. Igrači kompjuterskih igara, e-sportisti, moraju da imaju odgovarajuću opremu. Osim toga takmičenja se prenose – tu je i otkupljivanje prava na prenos. Angažuje se niz ljudi u produkciji samog događaja. Važni su i gledaoci, koji dolaze na turnire ili ih prate kod kuće online, a sada sve više prava na prenose otkupljuje poznate medijske kuće. To su tri ključne oblasti koje zarađuju novac“.

N1: Ko je publika turnira u eSportu?

„Raspon godina je od 10 do 40, ljudi iz raznih sfera, sve zavisi od interesovanja i koncepta same igre“.

N1: Postoji li opasnost da ovakva vrsta zabave zameni pravi sport, da igrači ostanu kod kuće za kompjuterom, umesto da se bave sportom?

„I za ovu vrstu zabave potrebni su trening i fizička spremnost. Igrači moraju da budu u dobroj kondiciji. S druge strane, dok klasičan sport razvija fizičke sposobnosti, eSport pre svega, razvija kreativnost. Ne bih rekao da je to opasnost, jednostavno idemo ka podjednakoj zastupljenosti te dve vrste aktivnosti“.

N1: Da li Srbija ima potencijal ne samo za takmičarski deo eSporta, već i za kreativni-konkretno za kreiranje kompjuterksih igara?

„U Srbiji već postoje odlični developeri kompjuterskih igrica. Ekspanzija eSporta je šansa za njih da se probiju sa lokalnog na globalno tržište. To sve zavisi od njih samih. Sada je lakše nego ikad promovisati neku ideju van granica jedne zemlje“.

Izvor: N1

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

three × 4 =