Foto: YouTube

Državni sekretar Ministarstva kulture i informisanja Aleksandar Gajović izjavio je večeras da novinska agencija Tanjug i dalje postoji, zato što se nisu stekli uslovi za njeno gašenje.

Agencija Tanjug prestala je formalno da postoji odlukom Vlade Srbije 31. oktobra 2015, posle dva neuspela javna poziva za privatizaciju, a upitan koji uslovi za prestanak njenog rada se nisu stekli Gajović je za televiziju N1 kazao da „u zakonu sve piše“.

„Piše u zakonu, pogledajte, ne mogu ja sad da počenem da citiram ovako napamet“, rekao je Gajović i poručio predsedniku Nezavisnog društva Vojvodine Nedimu Sejdinoviću da i on čita zakone.

Prethodno je Sejdinović rekao da su se medijski zakoni iz 2014. godine (Zakon o javnom informisanju i medijima, Zakon o elektronskim medijima i Zakon o javnim servisima) u primeni pretovorili u svoju suprotnost.

„Slučaj Tanjug je van zakonskih okvira. On je po zakonu o javnom informisanju i medijima prestao da postoji i sada se stvara neka vrsta crne rupe na celukupnom medijskom tržištu“, ukazao je Sejdinović i dodao da pitanje vlasništva nije rešeno ni za listove „Politika“ i „Večerenje novosti“.

Sejdinović je govorio i o projektnom finansiranju medija, navodeći da su mnogi konkursi sumnjivo sprovedeni i da se nije smanjio uticaj države, iako je to bio cilj takvog načina dodele sredstava.

Reagujući na njegove tvrdnje, Gajović je kazao da Ministastvo kulture i informisanja nema ingerencija na lokalu i da je projetkno finansiranje medija u nadležnosti Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave.

Gajović je kazao da je ponosan što je bio uključen u pisanje i donošenje tri ključna medijska zakona 2014. godine i dodao da je njihovo neprimenjivanje pitanje za nadležne organe.

„Jeste problem što se ne primenjuju, a mogu da se primenjuju. Kao čovek iz medija, kao tadašnji urednik Ilustrovane politike, trudio sam se da ih poštujem, a one koji ne poštuju nadležni organi treba da ispituju i sankcionišu“, kazao je Gajović.

Neodgovorna udruženja koja su izašla iz radne grupe za medijsku strategiju

Gajović je kazao da radna grupa koja piše tekst nove medijske strategije ima apsolutni legitimitet i ocenio istupanje četvoro članova tog tela neodgovornim postupkom.

Gajović je za televiziju N1 rekao da radna grupa sada ima 16 članova, a da su je u oktobru prošle godine napustili predstavnici četiri novinarska udruženja.

„Država im je dala, poverila taj posao, oni su prihvatili, ali nisu želeli da ga dovrše. Meni to liči na neodgovornost“, ocenio je Gajović i dodao da još nije pročitao tekst nove medijske strategije koja je prema njegovim rečima „medijski ustav“ koji će uredjivati oblast medija narednih pet godina.

On je kazao da predstavnici novinarskih udruženja koji su napustili radnu grupu nisu bili sputavani u radu i naglasio da nije tačno da sada u radnoj grupi nema novinara.

Prema njegovim rečima, na tekstu strategije rade „velika imena medijske scene“ i predstavnici udruženja poput RAB-a koji čini više od 300 radio stanica.

Predstavnik Nezavisnog društva novinara Vojvodine (NDNV) Nedim Sejdinović istakao je da su udruženja i novinari koji su ostali u radnoj grupi bliski vlasti i da sumnja u njihove stručne sposobnosti i dobre namere.

„To su ljudi koji su izgubili kredibilitet jer su učestovali u dodeli sredstava medijima protivno zakonu i uredbama, zato ja sumnjam u njihove stručne sposobnosti i dobre namere“, kazao je Sejdinović.

On je kazao da se NDNV povukao iz radne grupe, jer su to prethodno učinila dva najveća reprezentativna udruženja, ali i zato što se ne slaže sa metodologijom rada.

„Mi nismo želeli da budemo prisiljeni da potpisujemo neke dokumente u kojima će se nalaziti mere protiv kojih se oštro borimo“, naglasio je Sejdinović.

On je izrazio bojazan da neće biti usvojeni predlozi njegovog i drugih udruženja čiji su predstavnici napustili radnu grupu za izradu nacrta medijske strategije, navodeći da je ministarstvo izašlo sa mnogim rešenjima pre nego što je radna grupa počela da radi.

Iz Radne grupe za izradu Strategije razvoja sistema javnog informisanja u Srbiji do 2023. godine, u oktobru su istupili predstavnici Asocijacije medija Dalila Ljubičić, Udruženja novinara Srbije Ljiljana Smajlović i Koalicije novinarskih i medijskih udruženja (Nezavisno udruženje novinara Srbije NUNS, NDNV, Asocijacija nezavisnih elektronskih medija, Lokal pres i Asocijacija onlajn medija) Nedim Sejdinović, a poslednji je to učinio nezavisni ekspert Dejan Nikolić.

Ministar kulture i informisanja Vladan Vukosavljević ranije danas izjavio je da je tekst medijske strategije završen 90 odsto i da bi on trebalo da bude predstavljen javnosti do kraja januara, ili u prvih nekoliko dana februara.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

8 + nineteen =