Većina vozača isprobala ju je po danu i ostala zbunjena, jer ona je korisna tek u noćnoj vožnji

Većina vozača ne zna čemu služi poluga koja se nalazi na gotovo svakom središnjem retrovizoru. Ako ste je koristili po danu, najčešće ste samo primetili da odjednom skoro ništa ne vidite u retrovizoru ili da gledate krov automobila. No, ako ste je iskoristili tokom noći, dok vam je u retrovizor blještalo dugo svetlo automobila iza vas, verojatno ste shvatili njenu svrhu.

Središnji retrovizor nije jednostavno ogledalo, već prizmatični klin – ogledalo koje se nalazi iza stakla. Poluga prebacuje između dve pozicije – u jednoj prizor iza automobila vidimo u ogledalu, a u drugoj vidimo refleksiju u staklu, koje reflektira samo četiri posto vidljive svetlosti.

Svrha ovakve konfiguracije je zaštita od odbljeska i dugih svetala tokom noći: prebacivanjem poluge na drugu poziciju za gotovo 96 odsto se smanjuje intenzitet svetla u retrovizoru, što je dovoljno da prema svetlima odredite udaljenost vozila iza vas, no nedovoljno da uzrokuje zasljepljenost.

U novijim automobilima ili starijim automobilima više klase, retrovizor umjesto prizmatičnog klina ima fotoreceptore koji detektuju količinu svetlosti koja dopire u ogledalo, a kada svetlost pređe određeni nivo, aktivira se elektrohromatski sistem, koji pod prisustvom napona zatamnjuje staklo, tj. čini ga manje refleksivnim.

Izvor: Youtube

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

7 + sixteen =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.